info-Solat

Sunday, November 4, 2012

Siaran Maya...

Usaha untuk membawa siaran langsung kuliah dari Masjid negeri (dan tempat-tempat lain) untuk diikuti jemaah Surau Al-Husna telahpun mendapat hasil positif, dengan beberapa kuliah berjaya dipancarkan.

Kini usaha selanjutnya ialah membuat siaran langsung kuliah dari Surau Al-Husna untuk diikuti melalui siaran u-stream.tv.  Dua program perintis telah berjaya disiarkan. Program pertama ialah Forum Dakwah Harmoni anjuran bersama Pertubuhan Ikram Shah Alam yang berlangsung pada hari Sabtu 3 November 2012, selepas solat Maghrib.
Forum Dakwah Harmoni
Dua orang ahli panel dari PERKIM iaitu Saudara Lim Jooi Soon (Penasihat PERKIM Ampang) dan Saudara Mohd Amin Yaacob (Pelatih Dakwah PERKIM). Moderator ialah Ustaz Wan Rahiman Hussain, Pertubuhan IKRAM Shah Alam. Tajuk forum adalah berkisar Dakwah Harmoni Dalam Masyarakat Majmuk.
Kuliah Subuh berkitab Munyatul Musolli
Siaran kedua ialah kuliah Subuh berpandukan kitab Munyatul Musolli yang disampaikan oleh Ustaz Wan Abdul Halim Wan Abdul Latif dari Madrasah Riadus Solihin, pada hari Ahad 4 November 2012.
Kru Siaran Langsung

Mudah-mudahan kedua-dua jenis siaran langsung ini dapat menyebar luaskan lagi liputan penyampaian ilmu. Sila ikuti makluman melalui facebook Surau Al-Husna untuk sebarang siaran langsung.

No comments: