info-Solat

Saturday, November 3, 2012

Manfaat Teknologi..

Live Streaming program kuliah dari Masjid Negeri.
Kuliah Ustaz Azhar Idrus dari Masjid Negeri
Melalui beberapa percubaan Pihak Surau Al-Husna telah berjaya menyiarkan kuliah secara langsung dari Masjid Negeri. Usaha keras jemaah yang mahir IT dan Komunikasi, iaitu Saudara Haji Haron, Mahyudin dan Zahirulain menjadikan program ini dapat disiarkan secara langsung. 
Kuliah Ustaz Haslin 'Bollywood' dari Masjid Negeri
Siaran melalui U-Stream.TV ini dipancarkan melalui layar untuk diikuti oleh jemaah yang sedia menunggu. Antara yang pernah disiarkan ialah Program Ceramah Ustaz Azhar Idrus, Kuliah Ustaz Haslin 'Bollywood' dan Kuliah Solat oleh Ustaz Mohd Jais Kamus.

Melalui manfaat teknologi, Surau Al-Husna cuba membawakan program yang inovatif untuk membolehkan para jemaah mengikuti siri kuliah yang sama dari tempat lain, sekaligus menjimatkan masa perjalanan hadir ke tempat sebenar.
Kuliah Ustaz Mohd Jais Kamus dari Masjid Negeri
Pihak Surau Al-Husna juga akan cuba menyiarkan program yang diadakan di Surau Al-Husna. Forum Dakwah Harmoni anjuran bersama Pertubuhan IKRAM Shah Alam, yang akan dilangsungkan pada hari Sabtu 3 November 2012 akan menjadi perintis untuk disiarkan melalui U-Stream.tv untuk diikuti di mana sahaja.
Akan cuba disiarkan melalui U-Stream.tv dari Surau Al-Husna
Langganan U-Stream adalah daripada sumbangan dari kalangan jemaah. Semoga program inovatif yang cuba diketengahkan ini membawa manfaat untuk meningkatkan ilmu dan amal di kalangan jemaah.

No comments: