info-Solat

Sunday, August 12, 2012

Kunjungan dari Sabah

Ustaz Abdul Karim Al-Hafiz, yang merupakan antara pendokong kepada pembangunan Sekolah Rendah Islam (SRI) Al-Hafidz, Bandar Sierra, Kota Kinabalu Sabah telah berkunjung ke Surau Al-Husna pada 4 Ogos 2012 bersamaan 15 Ramadhan 1433 Hijrah.
Ini merupakan kunjungan kedua beliau ke Surau Al-Husna Seksyen 20, Shah Alam.

Kunjungan pada bulan Ramadhan ini memberi peluang kepada beliau untuk mengimamkan Solat Isyak dan Tarawih. Selepas solat Tarawih dan Witir beliau telah meluangkan masa untuk menyampaikan tazkirah dengan merujuk kepada ayat-ayat Al-Quran dan Hadis. 

Di samping itu beliau turut menyampaikan kisah usaha-usaha mengumpul dana yang sedang dilakukan bersama rakan-rakan lain dalam membina bangunan sendiri Sekolah Rendah Islam yang semakin luas penerimaannya di negeri Sabah. Beliau turut mempelawa para dermawan untuk turut memberi sumbangan bagi merealisasikan pembinaan SRI Al-Hafidz bagi membantu memenuhi tuntutan fardhu kifayah.

Beliau yang merupakan Hafiz Al-Quran adalah lulusan dari Maahad Tahfiz Darul Quran Repek, Pasir Mas Kelantan; Madrasah Fizilalil Quran Kota Belud Sabah dan Pondok Pasir Tumbuh.
Ibubapanya memeluk agama Islam semasa Ustaz Abdul Karim masih dalam kandungan ibunya.

Pada masa ini sedang berusaha bersama rakan-rakan untuk membangunkan SRI Al-Hafidz di tapak yang sudah diperolehi. Ketika ini sekolah berkenaan yang dtubuhkan sejak tahun 2010, beroperasi di bangunan rumah kedai. 

Sumbangan boleh dibuat dalam bentuk wakaf atau sumbangan tunai. Sesiapa yang berhasrat membuat sumbangan boleh berhubung dengan Ustaz Mohd Anuar Ali di talian (telefon/fax sekolah) 088-473978 atau e-mail sri_alhafidz11@yahoo.com.

Semoga usaha menyebarkan syiar Islam seumpama ini memperoleh ganjaran pahala yang berterusan.

No comments: